Turvallista sotaa

Mun tekee mieli kertoa teille miten meillä riidellään, mut en ole varma kehtaanko. 
Tuli vaan itsetutkiskelun paikka tossa jokin aika sitten kun jonkun tuntemattoman kuskin kanssa huusimme toisillemme naamat punaisina koska oli lähellä tulla nokkakolari. 
Jarrutimme, hän avasi ikkunan ja ryhtyi huutamaan mulle. Toistin perässä 😅...ja sitten hän ajoi pois.
Siinä huutaessani en nähnyt itsessäni vikaa (en ehtinyt), kun piti alkaa puolustuskannalle heti. Jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut sanoa hänelle, että olet oikeassa. Siinä oli riskinä se, ettei hän olisi myöntänyt omaa virhettänsä ja se olisi ärsyttänyt vielä enemmän.
Toisaalta, nyt olisin tyytyväisempi kun edes minä olisin myöntänyt virheeni.
Ihan kamalan vaikeaa tällaisissa yllättävissä tilanteissa hillitä itseään.
Jos yhtään pystyn ennakoimaan, silloin hillitsen.
Kun koen kohtaavani vääryyttä kiihdyn samantien.
Olen kinannut yhden jos toisen kanssa, muutaman kerran fyysisestikin. Ne eivät kylläkään ole olleet minun aloittamia.
Musta on ihan ok jos läheisen kanssa vähän riitelee. Se puhdistaa ilmaa ja hienoa on jos molemmat saavat puhua suunsa puhtaiksi, tietenkään toista loukkaamatta ja jälkikäteen kinalle voi nauraa.
Usein se lähentää välejä.
En ole pitkävihainen ja unohdan helposti.
Annan anteeksi, mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka tottakai.

Jos haluaa saada turkkilaisen miehen ärsyyntymään, kannattaa kiihtyä kuin minä.
Sillä saa varman taiston aikaiseksi.
Kannattaa myös kärkkäästi puuttua toisen tekemisiin ja ohjeistaa. Riitaa olen saanut aikaiseksi kaikkien perheeni miesten kanssa, Turkissakin 😂 ihan itseäni saan syyttää, saatan olla aika jyrä.
Provosoidun ja kierrokset nousee, mutta onneksi ne sitten laskevatkin nopeasti.
Suuttuessani puolisolleni mulla on välillä tapana mennä iholle. Niinsanotusti kerjäämään verta nenästä.
Meni aika kauan sisäistää se, että puoliso todella ärsyyntyy siitä.
Jouduin monesti kysymään, kun en tajunnut, että miksi kiivastuu niin herkästi.
Aina vastasi mulle, että sun naama ärsyttää🤣
Mä yleensä pystyn ihan hyvin kinastelun tiimoissa puhumaan ääntä korottamatta. Miehen ääni kohoaa samantien kun näkee mun ärsyttävän naaman😅 Ja hän iskee vyön alle, laukoo mitä mieleen juolahtaa. Kaikki onneksi tulee selvitettyä myöhemmin.
I love u


Eräs kerta on jäänyt mieleeni kun vietimme päivää kahden.
Keskustelu jostain tyhjänpäiväisestä äityi riidaksi. Aluksi mies pauhasi mulle. Tein parhaani olla provosoitumatta. Sitten mullakin tuli mitta täyteen ja annoin tulla suuni puhtaaksi.
Mun vuodatus ei tuntunut hänelle niin raskaalta koska oli saanut jo omansa purettua.
Riita oli sillä taputeltu.
Hyvää oli se, ettei samanaikaisesti alettu huutamaan, vaan omilla vuoroillamme purkasimme tunnot.

Välillä kaksin ollessamme tulee sanaharkkaa.
Luonnollisesti silloin, koska lasten edessä niitä kaikista suurimpia tunteita ei jaeta.
Mikäs sen parempi ajankohta kuin datenight😁
En ota siitä stressiä. Tärkeintä mulle on, että saan käydä turvallista sotaa. 
Voin omana itsenäni purkaa mieltäni, pelkäämättä.
Ensi viikolla lapset lähtevät Kouvolaan hiihtolomalle ja me jäädään kahdestaan. 
Tällä hetkellä fiilis on luottavainen yhdessäolon suhteen. Tunnelma kotona on rento ja rauhallinen ja toivottavasti säilyykin sellaisena.

Tähän sopii eräs biisi; Vestan 'turvallista sotaa'.

xoxo - Aino

ps.
Kivoja uutisia tuli Turkista eilen. Mian vatsa on rauhoittunut ja matkalaukku löytänyt perille.
Mialle ihanaa loppulomaa ja jännityksellä jäädään odottamaan mitä uusia kuulumsia sieltä saadaan.





Kommentit

Suositut tekstit